مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 30 دی 1402 ساعت 21:002024-01-20سياسي

دستاورد| تولید «کربن فعال» برای تصفیه آب توسط محققان ایرانی


متخصصان یک شرکت دانش بنیان موفق شدند با تولید «کربن فعال»، گام مهمی را در مسیر تصفیه آب و رفع نیاز صنایع به این فرآورده بردارند.

- به گزارش گروه علم و پیشرفت خبرگزاری فارس به نقل از معاونت علمی ریاست جمهوری،متخصصان یک شرکت دانش بنیان موفق شدند با تولید کربن فعال ، گام مهمی را در مسیر تصفیه آب و رفع نیاز صنایع به این فرآورده بردارند.

 مدیرعامل این شرکت دانش بنیان با اشاره به استفاده از روزآمدترین فناوری ها برای تولید کربن اکتیو (کربن فعال) مورد استفاده در محصولات صنعتی، تحقیق و پژوهش عنوان کرد: یکی از مهم ترین کاربردهای کربن فعال در حوزه تصفیه آب است و این شرکت در راستای مسئولیت اجتماعی، اولویت بخشی به حل معضل دسترسی به آب سالم و گذر از بحران آب اقدام به ساخت این دستگاه کرده است.

وی ادامه داد: شرکت با رویکرد مقابله با بحران خشکسالی به تولید مواد تصفیه آب و پساب مشغول است که در حال حاضر با مجهز شدن کارخانه تولیدی صنعتی به آخرین فناوری روز دنیا و کوره دوار خلأ با قابلیت تولید پیوسته کربن اکتیو به تولید تناژی این محصول می پردازد.

این فناور درباره شکل های تولید این محصول فناورانه توضیح داد: محصول کربن اکتیو به دو صورت پودری و گرانولی و با درجه بندی های مختلف عدد یدی با پشتیبانی بخش تحقیق و توسعه شرکت، مناسب با نیاز صنایع، مع


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دستاورد| تولید «کربن فعال» برای تصفیه آب توسط محققان ایرانی

دستاورد| تولید «کربن فعال» برای تصفیه آب توسط محققان ایرانی